دلایل خرید جوراب مردانه

برای خرید جوراب مردانه باید یک سری ویژگی هایی را مد نظر گرفت. از جمله این ویژگی ها می توان به جنس الیاف جوراب، طرح، رنگ، اندازه استاندارد و برند تولید کننده توجه کرد. جوراب ها با توجه به جنس و الیاف سازنده برای استفاده در فصل خاصی تولید می شوند.

متن خبر

دلایل خرید جوراب مردانه:

جوراب از جمله منسوجاتی است که تفکیک جنسیتی ندارد و زن و مرد نمی شناسد. در کمد لباس هر خانم و آقایی می توان چندین جفت جوراب رنگارنگ با مدل های گوناگون پیدا کرد. حالا سوال اصلی اینجاست که چه دلیل علمی و منطقی برای خرید جوراب مردانه و پوشیدن آن وجود دارد؟ ادامه مطلب را بخوانید تا به جواب قانع کننده ای برسید.

  • با پوشیدن جوراب، پا به راحتی در کفش جا می شود و احساس راحتی می کند.
  • از پا در برابر خراش، ساییدگی و سایر آسیب های محیطی محافظت می کند.
  • جوراب به خوبی پا را در فصول سرد سال گرم نگه می دارد.
  • آلودگی و گرد و غبارهای موجود در کفش با پا تماس پیدا نمی کنند و پاها را تمیز نگه می دارد.
جوراب مردانه مشکی وارداتی

جوراب مردانه

  • از تعریق بیش از حد پاها پیشگیری می کند، در نتیجه از ابتلا به بیماری های قارچی و میکروبی جلوگیری می کند.
  • جوراب، نشانگر شخصیت و سلیقه هر فرد می باشد.
  • علاوه بر فواید فوق، جوراب باعث زیبایی پا و مکمل پوشش نیز می باشد.

با وجود اینکه کمتر کسی در دنیا مخالف پوشیدن جوراب است، اما با اطلاع از دلایل علمی پوشیدن جوراب این تعداد نیز به کمترین حد ممکن می رسد.

راهنمای خرید جوراب مردانه متناسب با فصل:

همانطور که هر فصل و آب و هوایی مستلزم پوشیدن البسه خاصی است، جوراب نیز از این قانون تبعیت می کند. به دلیل اینکه پای آقایان مدت زمان زیادی داخل کفش است، باید وسواس زیادی در خرید جوراب مردانه به خرج داد. از طرف دیگر الیاف جوراب باید تحمل وزن بالای آقایان را نیز داشته باشد. در نتیجه کیفیت مواد اولیه و الیاف سازنده جوراب های مردانه باید درجه 1 و اعلا باشد. از دیگر ویژگی های جوراب های مردانه می توان به ضخامت و قدرت جذب رطوبت اشاره کرد. هنگامی که پای انسان مدت زمان زیادی داخل کفش محبوس باشد، مرطوب شده و عرق می کند. جنس الیاف جوراب مردانه باید به گونه ای باشد که از خیس شدن پا جلوگیری کند و همینطور سبب خشکی بیش از حد پوست پا نشود. در نتیجه جوراب های مردانه با کیفیت و اغلا باید میزان جذب رطوبت متناسبی داشته باشند.

جوراب ها جنس های مختلفی می توانند داشته باشند. در خرید جوراب مردانه ممکن است با جوراب های نخی، پشمی، پلاستیکی، نانو، موهر و ... مواجه شوید. هر کدام از این جوراب ها مناسب پوشیدن در آب و هوای بخصوصی هستند.

 

جوراب مردانه ساق بلند

جوراب نخی مردانه

جوراب نخی: بهترین جنس جوراب برای مردان، نخ می باشد. این نوع جوراب ها هیچ حساسیت و واکنشی با پوست نشان نمی دهند و سبب خارش و قرمزی پوست نمی شوند. میزان جذب رطوبت جوراب های نخی نیز کاملا  ایده آل می باشد. شاید بتوان تنها ایراد جوراب های نخی را سوراخ شدن آنها نام برد. این امر به این دلیل اتفاق می افتد که الیاف جوراب از نخ خالص و صد در صد تهیه شده است. جوراب های نخی چهار فصل بوده و می توان در هر آب و هوایی آنها را پوشید.

جوراب پشمی: جوراب های پشمی تولید گرمای مناسب و ایده آلی دارند اما ممکن است پوست برخی از انسان ها به الیاف پشمی حساسیت نشان دهد. برای جلوگیری از خارش و قرمزی، می توان یک جوراب نخی و نازکی زیر جوراب پشمی پوشید. این جوراب ها رطوبت داخل کفش را نیز به خوبی جذب می کنند. به دلیل ضخامت بالای این جوراب ها برای فصل زمستان بهترین انتخاب هستند.

جوراب پلاستیکی: دوام و طول عمر جوراب های پلاستیکی بسیار بالاتر از سایر جنس ها است. اما پلاستیک موجود در الیاف جوراب، هیچ گونه جذب رطوبتی ندارد. به همین دلیل تعریق را در پا افزایش داده و باعث تولید بوی بد پا، رشد میکروب ها و باکتری ها می گردد. در نتیجه توصیه می شود جوراب های پلاستیکی را برای مدت طولانی استفاده نکنید. برای کاهش تعریق پا، بهتر است این جنس جوراب ها را در فصول سرد سال پوشید.

جوراب نانو: در تولید جوراب های نانو از تکنولوژی نانو بهره گرفته شده است. این تکنولوژی مانع از تولید و تکثیر بوی بد پا می شود. همچنین محیط را برای رشد میکروب ها نا امن می کند. در نتیجه چندین جفت از جوراب های ضد باکتری که دوستدار پای شما هستند را خریداری کنید و در کمد لباس های خود داشته باشید. جوراب های نانو قابلیت پوشیدن در چهار فصل سال را دارند.

جوراب پنبه ای: جوراب های پنبه ای نیز شباهت زیادی به جوراب های پشمی دارند. با این تفاوت که ایجاد حساسیت نمی کنند و رطوبت را به خوبی جذب می کنند. حتی ذره ای رطوبت لا به لای انگشتان نیز باقی نمی گذارند. جوراب های پنبه ای را بهتر است در فصول پاییز و زمستان استفاده کرد.

ویژگی های مورد نظر در خرید جوراب مردانه:

در خرید جوراب مردانه علاوه بر جنس،کیفیت، رنگ بندی، طرح و برند ویژگی های مهم دیگری را نیز باید در نظر گرفت. از جمله این ویژگی های مهم می توان به اندازه و سایز استاندارد جوراب اشاره کرد.

کوچک بودن سایز جوراب باعث فشار آوردن به انگشتان پا و عروق خونی می شود. این امر در نهایت منجر به خستگی و کوفتگی پا می گردد.

بزرگ بودن سایز جوراب نیز سبب می شود تا جوراب مدام جابجا شود و شکل و فرم اصلی خود را از دست بدهد. همچنین افزایش اصطکاک را نیز به دنبال خواهد داشت.

کد خبر: 8839

https://www.soligol.com/node/8839

میانگین: 5 (1 رای دادن)

افزودن دیدگاه جدید