انواع مدل بستن مو ساده در خانه با کش

برای خانم ها سلامت و زیبایی موهایشان از اهمیت زیادی برخوردار است. به همین دلیل تمایل دارند موهای خود را به روش های اصولی و درست پیرایش کنند بدون اینکه آسیبی به ریشه موها وارد کنند. یکی از محبوب ترین روش های بستن مو، دم اسبی می باشد. برای اینکه از آسیب و فشار این مدل مو کاسته شود بهتر است پشت گردن و پایین سر بسته شود.

متن خبر

انواع بستن مو بدون آسیب به ریشه مو:

همه خانم ها آراستگی و تمیزی را دوست دارند اما بسیاری از راه های زیبایی، سخت و آزار دهنده هستند و عوارض آنها در کوتاه مدت ظاهر می شود. آسیب های وارده پس از انجام اعمال زیبایی گاه غیر قابل جبران می باشند و نتیجه ای جز پشیمانی برای خانم ها به بار نمی آورد. یکی از راه های ساده زیباتر شدن ظاهر بانوان، بستن مو است. شاید در نگاه اول بستن مو کاری به ظاهر ساده و پیش پا افتاده باشد، اما چون این کار هر روز اتفاق می افتد اگر به روش های غیر اصولی و نادرست انجام شود باعث تسریع در ریزش مو و از بین رفتن دایمی پیاز مو می گردد. برای اینکه هر دو جنبه زیبایی و سلامتی را در کنار یکدیگر داشته باشید، موهای خود را با مدل های شرح داده شده در ادامه ببندید. این روش ها در عین حال که به موهای شما آسیب وارد نمی کنند، بسیار شیک و مدرن نیز هستند.

انواع مدل بستن مو برای موهای بلند:

مدل موی دم اسبی یکی از مدل های پرطرفدار اما پر ضرر می باشد. به همین دلیل ما در ادامه به معرفی و توضیح انواع مدل موی ساده با دم اسبی پرداخته ایم. با این مدل ها نه تنها به ریشه مو فشاری وارد نمی شود بلکه موهای شما زیباتر نیز خواهد شد.

  1. الف) یکی از ساده ترین و راحت ترین مدل های موی بلند، دم اسبی است. اما دم اسبی هایی که بالای سر بسته می شوند آسیب زیادی به مو وارد می کنند. اما اگر دم اسبی را پشت گردن و پایین ببندید هیچ ضرری ندارد. برای اینکه کش مو در دم اسبی مشخص نباشد، قسمتی از مو را از دم اسبی جدا کرده و دور کش می پیچیم. با این کار هم کش معلوم نمی شود، هم دم اسبی به روز و مدرنی خواهید داشت. در صورت تمایل و تنوع دادن به این مدل، می توانید دو روش را امتحان کنید. روش اول بدین صورت است که پس از اینکه موهای خود را دم اسبی بستید، با انواع مدل های بافت ببافید. در روش دوم موها را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید، هر قسمت را در جهت های مخالف بچرخانید و با کش ببندید.

 

دم اسبی

دم اسبی

ب) با توجه به فرق سر و دکلته لباس خود می توانید دم اسبی را مانند تصویر زیر یکطرفه ببندید.

دم اسبی یکطرفه

دم اسبی یکطرفه

  1. نوع دوم مدل مو در ادامه بافت دم اسبی است. پس از اینکه موهای خود را در حالت دم اسبی بافتید، از انتهای بافت به سمت کف سر بچرخانید. وقتی به کف سر رسیدید به کمک چند سنجاق، موها را محکم کنید. در نهایت یک ظاهر زیبا و مدرنی به موهای خود بخشیده اید. این مدل مو را می توانید حتی برای مجالس و مهمانی ها نیز انجام دهید.

مدل موی سریع و راحت

مدل موی سریع و راحت

  1. قسمتی از موهای خود را پشت و پایین سر به حالت دم اسبی ببندید. اما مقداری از موها را از دو طرف سر آزاد بگذارید. دم اسبی را به حالت گوجه ای در آورید. سپس موهای آزاد را دور گوجه بپیچید و با سنجاق محکم کنید. برای اینکه مدل موی حرفه ای تری داشته باشید، می توانید ابتدا موهای آزاد را ببافید و سپس دور گوجه بپیچید. این مدل به نام گره ای نیز نامیده می شود.
مدل موی گره ای

مدل موی گره ای

  1. موهای خود را دو قسمت کنید و پشت سر ببندید. به دلخواه و طبق سلیقه خود می توانید دو قسمت را ببافید یا بپیچید. حالا دو رشته مو را دور همدیگر مانند زنجیر بپیچید. نام این مدل زنجیر است. این مدل را با فرق وسط یا فرق کج می توانید اجرا کنید.
مدل موی زنجیری

مدل موی زنجیری

  1. موهای خود را پایین سر به وسیله یک کش ببندید. حواستان باشد که نباید خیلی محکم ببندید. سپس موهای دم اسبی را به داخل کش مو برگردانید. باقی مانده مو را می توانید ببافید و در داخل موها جا دهید. این مدل مو را می توانید با موهای کوتاه نیز انجام دهید. گرچه در ابتدا مدل دشواری به نظر می آید اما با تمرین و تکرار ، می توانید این مدل را بسیار شیک و تمیز در آورید.
مدل موی مجلسی

مدل موی مجلسی

انواع بستن مو برای کودکان:

همانطور که می دانید در مجالس و مهمانی ها، دختر خانم ها نیز به تبعیت از مادران خود علاقه دارند تا موهای خود را پیرایش کنند. اما صبر و حوصله بزرگتر ها را ندارند و نمی توانند چندین ساعت بی تحرک روی صندلی آرایشگاه بنشینند. به همین دلیل مدل موهای مخصوص کودکان باید در عین زیبایی، بسیار راحت باشد و باعث اذیت آنها نشود. با تمرین و تکرار مدل های بستن مو برای کودکان می توانید خودتان بدون نیاز به آرایشگاه، موهای فرزندانتان را پیرایش کنید.

  • موهای کودک را به دو قسمت تقسیم کنید. سپس هر قسمت را به حالت ساده، پیچشی یا بافت دور خود بچرخانید و با چند سنجاق محکم کنید. در آخر مطمئن شوید که کودک با این مدل مو احساس راحتی کند.
مدل گوجه دوتایی

مدل گوجه دوتایی

  • موها را به دو قسمت مساوی تقسیم کرده و از زیر گوش شروع به بافت می کنید. بافت سمت راست را از بالای سر به سمت چپ برده و سنجاق می زنید. بافت سمت چپ را نیز به صورت ضربدری به سمت راست برده و با سنجاق محکم کنید. اجرای این مدل مو برای بزرگسالان نیز امکان پذیر است. برای این مدل نام تاج عروس انتخاب شده است.
مدل موی تاج عروس

مدل موی تاج عروس

 

برای خرید جدیدترین و متنوع ترین کش مو ها اینجا کلیک کنید

 

 

 

 

کد خبر: 8841

https://www.soligol.com/node/8841

میانگین: 5 (2 votes)

دیدگاه‌ها

فاطمه
خوب بیا درس کن
سارا خونساری
مدل مو
نارین طالبی
😅😅😅😅 اینا خیلی سخته
نارین طالبی
اینا خیلی سخته
نارین طالبی
اینا خیلی سخته
نوشا
اینا خیلی سخته
چی کار داری
جالب سخت
Hana lrannejad
خوبه ولی فیلم میگرفت بهتر بود خیلی سخته هیچی نمیفهمم

افزودن دیدگاه جدید