راهنمای خرید جوراب مردانه و زنانه

جوراب، نه‌تنها گزینه بسیار کاربردی در استایل مردانه و زنانه محسوب می‌شود، بلکه موجب حفظ سلامت پا نیز می‌شود.

متن خبر

 بسیاری از افراد تصور می‌کنند که جوراب اهمیتی زیادی در استایل آن‌ها ندارد و تنها به‌عنوان یک اکسسوری غیرضروری مورد استفاده قرار می‌گیرد. جوراب، نه‌تنها آیتم بسیار کاربردی در استایل مردانه و زنانه محسوب می‌شود، بلکه موجب حفظ سلامت پا نیز می‌شود. جوراب‌ها فواید بسیاری برای سلامت پا به همراه دارند و توصیه می‌شود حتماً از آن‌ها در استایل خود استفاده نمایید. در این مقاله تصمیم داریم تا راهنمایی برای خرید جوراب مردانه و زنانه به شما ارائه دهیم.

چرا نباید کفش را بدون جوراب بپوشیم؟

بسیاری از مربیان ورزشی اجازه ورود ورزشکاران را بدون جوراب در تمرینات یا مسابقات ورزشی نمی‌دهند. دلیل این سخت‌گیری این است که جوراب هنگام دویدن، راه رفتن و انجام تمرینات ورزشی از پا محافظت می‌کند و مانع پیچ خوردن پا و آسیب‌دیدگی در ناحیه مچ پا می‌شود.

زمانی که پا در کفش قرارمی‌گیرد، تعریق کرده و موجب رشد باکتری‌ها در فضای تاریک و مرطوب می‌شود؛ درنتیجه این اتفاق، پا بدون جوراب در کفش دچار بوی بد عرق می‌شود؛ اما استفاده از جوراب سبب می‌شود میزان تعریق پا تا حدودی کنترل‌شده و پا دیرتر بو بگیرد؛ درنتیجه کفش نیز خوش‌بو می‌ماند و بوی بد نمی‌دهد. همچنین با استفاده از جوراب امکان به وجود آمدن قارچ یا انواع باکتری روی پا به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌یابد.

هنگام خرید جوراب به کیفیت مناسب آن توجه نمایید!

جوراب زنانه، مردانه یا بچگانه‌ باید به شکلی طراحی‌شده‌ باشد که پا در آن احساس راحتی کند. جوراب‌هایی که کیفیت مناسب و بالایی ندارند نمی‌توانند به‌خوبی از پا محافظت کنند و ممکن است پا را درخطر انواع باکتری قرار گیرد. همچنین درصورتی‌که جوراب نتواند تعریق پا را به‌خوبی جذب کند، ممکن است پا را دچار زخم یا تاول نماید. در هنگام خرید جوراب زنانه و مردانه حتماً به کیفیت مناسب جوراب دقت نمایید.

جوراب باید سایز پای شما باشد!

بسیاری از خانم‌ها و آقایان در هنگام خرید جوراب هرگز به سایز آن توجه نمی‌کنند و درنتیجه جوراب تنگی که پا را آزار می‌دهد یا جوراب بزرگی که هنگام راه رفتن سبب به هم خوردن تعادل می‌شود را برای خود انتخاب می‌کنند. برخی از جوراب‌ها سایز دارند و شما می‌توانید سایز مناسب کف پایتان را تهیه کنید؛ اما برخی دیگر سایز ندارند و بر اساس عدد یا انعطاف‌پذیری بالا به فروش می‌رسند. به همین دلیل هنگام خرید جوراب به سایز آن توجه نمایید.

جوراب مناسب استایل خود را انتخاب نمایید!

تنوع بسیار بالای جوراب‌ها سبب شده تا امروزه برخلاف گذشته، برای انتخاب جوراب مناسب استایل خود، دست بازتری داشته باشید. تنوع جوراب‌های ساده، فانتزی، طرح دار و ... در اندازه‌های مختلف به شما کمک می‌کند تا متناسب با هر استایلی که دارید، جوراب مناسب را انتخاب نمایید. لباس‌هایی که می‌پوشید، هیچکدام تنها نیستند؛ بلکه همه آیتم‌های لباس در کنارهم معنا پیدا می‌کنند. جوراب یکی از آیتم‌های پراهمیت است که هنگام نشستن، راه رفتن و … کاملاً نمایان می‌شود؛ بنابراین در انتخاب جوراب مناسب باید دقت کافی نمود.

برای استایل رسمی خود، طرح‌های ساده را مدنظر داشته باشید و برای استایل کژوال خود نیز می‌توانید از انواع جوراب‌های طرح دار و گل‌دار استفاده نمایید. توجه نمایید که رنگ جوراب هارمونی رنگ کل سبک لباس پوشیدن شما را پوشش دهد؛ بنابراین از انتخاب رنگ‌های خیلی متضاد خودداری کنید تا این ناهماهنگی زیادی به چشم نیاید.

دقت کنید که رنگ جوراب هرچقدر به شلوار نزدیکتر باشد مناسبتر است. رنگ‌های سیاه، قهوه‌ای و سرمه‌ای از آن طیف رنگ‌هایی هستند که همه‌ی آقایان ترجیح می‌دهند چند دست از آن‌ها در کمد لباسشان داشته باشند؛ در مقابل خانم‌ها بیشتر به رنگ‌های روشن علاقه دارند و ترجیح می‌دهند جوراب‌های سفید، صورتی، زرد و ... بپوشند. برای انتخاب رنگ مناسب جوراب، اگر به جذابیت استایل خود اهمیت می‌دهید، از رنگ‌های خنثی دوری نمایید.

اندازه ساق جوراب را با توجه به استایل خود انتخاب نمایید!

یک موضوع بسیار مهم فاصله‌ی بین شلوار و کفش است که جوراب را نمایان می‌کند و باید به یک اندازه استاندارد باشد. برای انتخاب اندازه ساق جوراب باید به نوع استایل خود توجه نمایید. برای استایل رسمی مردانه و زنانه، استفاده از جوراب‌های کوتاه به‌هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود و بهتر است جوراب‌های ساق بلند خود را برای استفاده در استایل رسمی کنار بگذارید. همچنین برای استایل کژوال خود نیز می‌توانید از جوراب‌هایی با ساق کوتاه استفاده کنید تا جلوه بیشتری داشته باشد.

برچسب‌ها

کد خبر: 8825

https://www.soligol.com/node/8825

میانگین: 5 (1 رای دادن)

افزودن دیدگاه جدید