کاربرد توربان و انواع آن

امروزه با گسترش دنیای مد و فشن، بسیاری از خانم های با حجاب برای حضور در مجالس عقد و عروسی از توربان های مجلسی و جذاب استفاده می کنند. این کلاه های اسلامی جایگزین مناسبی برای شال و روسری هستند. با استفاده از این نوع پوشش در کنار حفظ حجاب خود، زیبایی ظاهر خود را چندین برابر می کنند.

متن خبر

کاربرد توربان:

استفاده از اکسسوری و زیورآلات از زمان های قدیم در بین خانم ها رواج بیشتری داشته است. از این رو خانم های بسیاری تمایل به استفاده از اکسسوری در پوشش خود دارند بدون اینکه حجاب خود را بردارند. توربان یا کلاه حجاب دقیقا همان چیزی است که به دنبالش هستید. توربان کلاه تزیینی و جذاب می باشد که علاوه بر پوشش کامل موها، زیبایی صورت شما را چندین برابر می کند.

همچنین برخلاف شال و روسری محدودیتی برای حرکات شما ایجاد نمی کند. از توربان می توانید در مجالس عقد و عروسی و یا به صورت عادلی در میهمانی ها نیز استفاده کنید. کلاه های حجاب معمولا سایز بندی ندارند و از یک اندازه استاندارد برخوردار می باشند. این ابعاد طوری محاسبه شده است که برای استفاده همه خانم ها در هر سنی مناسب باشد.

بانوان مسلمان در سراسر دنیا از توربان برای تکمیل پوشش و حجاب خود استفاده می کنند، اما این نوع پوشش به تازگی در ایران گسترش یافته است. به همین دلیل ممکن است در کمتر فروشگاهی بتوانید نمونه هایی از آن را پیدا کنید.

انواع توربان:

توربان عروس: یکی از کاربردهای اصلی توربان برای تکمیل پوشش عروس می باشد. رنگ این توربان ها سفید، شیری، کرمی و صورتی روشن می باشند. همچنین تزییناتی همچون گیپور، مروارید، گل، نگین، پر و ... بر روی آنها استفاده می شود. با استفاده از این کلاه های حجاب در کنار رعایت پوشش و حجاب عروس، زیبایی و ظرافت خاصی نیز به ظاهر عروس افزوده می شود. این نوع پوشش برای عروس خانم هایی که تمایل دارند در روز عروسی خود در کنار حفظ زیبایی خود، باحجاب نیز باشند انتخاب می شود.

توربان عروس

توربان نوزاد: جنس این نوع کلاه ها که مخصوص استفاده نوزادان است باید از نخ خالص باشد. همچنین باید پارچه آنها خاصیت کشسانی مناسبی نیز داشته باشد تا اذیتی برای نوزاد ایجاد نکند. کلاه های مخصوص نوزادان را با تزییناتی مانند پاپیون، گل، مروارید و ... طراحی و به فروش می رسانند.

 

توربان نوزاد

توربان مجلسی: بسیاری از خانم های با حجاب که برای حضور در مجالس و دورهمی ها به دنبال جایگزینی مناسب برای شال و روسری هستند این نوع پوشش را انتخاب می کنند. توربان های مجلسی در طرح ها، رنگ ها و جنس های مختلفی طراحی و تولید می شوند. توربان مخملی و پارچه ای دو نمونه از آنها می باشند.

توربان پارچه ای: توربان پارچه ای موجود در این سایت با طرح پلنگی طراحی و تولید شده است. این نوع کلاه حجاب را می توانید همراه با لباس های ساده و تک رنگ استفاده کنید.

توربان مخملی: از این توربان به دلیل جنس آن، اغلب در مجالس رسمی استفاده می شود. این نوع کلاه حجاب در رنگ های نسکافه ای، سبز، زرشکی و مشکی طراحی و تولید شده است. قیمت این جنس کلاه حجاب بیشتر از جنس پارچه ای می باشد.

جنس توربان:

برای خرید توربان ابتدا باید به جنس آن توجه کنید. برخی از توربان های بی کیفیت و ارزان در بازار وجود دارند که با یک بار شستشو رنگ اولیه خود را از دست می دهند و تغییر سایز می دهند.

سوال مهم این است که در چه فصلی قرار است از آن استفاده کنید؟ همانطور که برای فصول گرم از شال و روسری نخی و نازک و برای فصول سرد از شال و روسری بافت و پشمی استفاده می کنید؛ توربان نیز از این قضیه مستثنا نیست.

رنگ و طرح توربان:

در وهله اول انتخاب رنگ کلاه حجاب کاملا به سلیقه خودتان بستگی دارد، اما می توانید موارد زیر را نیز در خرید خود در نظر بگیرید:

  • کلاه های حجاب تیره کارایی بیشتری نسبت به کلاه های حجاب روشن دارند و با اغلب لباس ها ست می شوند.
  • به تناسب و هماهنگی رنگ کلاه حجاب و رنگ پوست خود توجه کنید.
  • اگر چشم هایی رنگی دارید، خرید توربان همرنگ با رنگ چشمتان می تواند بر جذابیت چهره شما بیفزاید.
  • با توجه به مجلسی که به آن دعوت شده اید و طرح لباس تان می توانید از کلاه های حجاب تک رنگ، طرح دار، پر زرق و برق، مخمل یا گیپور استفاده کنید.
جنس توربان


جنس توربان

طرح های مختلفی برای دوخت توربان وجود دارد. هنگام خرید حتما آن ها را امتحان کنید و مدلی را انتخاب کنید که با فرم صورت شما مناسب باشد.
قیمت توربان:

در حالت کلی توربان ها قیمت های مناسبی دارند و هر خانمی حداقل باید یکی از آنها را در کمد لباس خود داشته باشد.

اما قیمت این کلاه های اسلامی بسته به پیچیدگی طرح، جنس و کیفیت پارچه به کار رفته در آن متغیر می باشد. برخی از این کلاه های حجاب از پارچه های پلاستیکی دوخته شده اند و طبیعتا قیمت های بسیار پایینی دارند. همانطور که میدانید الیاف پلاستیکی و مصنوعی گردش هوا را داخل کلاه مختل می کنند و در نتیجه تعریق را افزایش می دهند. در نتیجه با استفاده طولانی مدت از کلاه های بی کیفیت کف سر شما عرق می کند و آزار دهنده خواهد بود. همچنین استفاده طولانی مدت از این جنس کلاه ها، به مرور زمان سبب عفونت پوست کف سر و افزایش ریزش مو می گردند.

همچنین می توانید برای خرید توربان اینجا کلیک کنید

برچسب‌ها

کد خبر: 8835

https://www.soligol.com/node/8835

میانگین: 4.5 (2 votes)

افزودن دیدگاه جدید